Naujasis Case IH Magnum AFS Connect atveria daugiau galimybių

 

 

Naujasis Case IH Magnum AFS Connect atveria daugiau galimybių naudotojams: ne tik išmaniajame įrenginyje stebėti mašinos darbą, analizuoti duomenis, juos archyvuoti, bet ir diagnozuoti sistemas, atnaujinti jų programinę įrangą. Ir visa tai nuotoliniu būdu. O 435 AG flagmanas Magnum 400 AFS Connect – galingiausias ir išmaniausias visų laikų šios serijos Case IH traktorius.

Per daugiau kaip 30 metų Magnum tapo plačiausiai paplitusiu, globaliu „Case IH“ traktoriumi

Greta Axial-Flow, geriausiai atpažįstamu JAV kompanijos „Case IH“ produktu: didelės galios klasės traktorius žinomas visuose kontinentuose, kuriuose realizuojamas praktiškai be esminių pakeitimų. Apžvalgininkai sutinka: Magnum yra „Case IH“ prekės ženklo traktorių identiteto centrinė figūra, todėl gamintojo dėmesys pristatant kiekvieną naujos kartos mašiną ar net gilesnę jos modernizaciją kaip niekam kitam didelis.

Šiais metais vykstanti „Agritechnica“ paroda pasirinkta naujos kartos Case IH Magnum, debiutuojančiam kaip AFS Connect mašina, pristatyti. Tai nėra visiškai nauja traukos mašina, o tik esminė ankstesnės kartos traktoriaus peržiūra. Nors išvengta radikalių konstrukcijos permainų, operatoriaus darbo aplinkos, elektroninių valdymo sistemų ir jungiamumo su išoriniais naudotojais, pavyzdžiui, agreguojamomis mašinomis, pokyčiai ženklūs.

Paradoksas – naujų mašinų pristatymuose gamintojai, paklausti apie pasikeitimus konstrukcijoje, tik skėsčioja rankomis. Mechaninė mašinų dalis jau praktiškai pasiekusi maksimumą, tuo tarpu tokios daugiavektorinės sąvokos kaip jungiamumas, telemetrija, duomenų masyvai, jų perdavimas ir apdorojimas, atveria labai plačias galimybes. Ne tik automatizuojant ištisus procesus, bet pirmiausia keičiantis realaus laiko informacija tarp veikiančių mašinų ir jas prižiūrinčių subjektų.

Pavyzdžiui, istorinius ir realaus laiko mašinos duomenis bet kokiame išmaniajame prietaise gali matyti ne tik mašinos savininkas, bet ir ją aptarnaujanti įmonė, taip pat trečiosios šalys (pavyzdžiui, agronomas, jei jam būtina matyti sėjos, tręšimo normos pokyčius). Žinoma, atsižvelgiant į duomenų apsaugą, trečiosioms šalims prieigą turi sukurti mašinos savininkas.

Taigi, kiekviena nauja mašinų, ypač traktorių, karta, pirmiausia, tampa gerokai išmanesnė už pirmtakus. Čia sutelktos visos gamintojų pastangos ir Case IH Magnum AFS Connect yra ryškus to pavyzdys. Pasak „Case IH“ specialistų, prieš sėdant prie „AFS Connect“ projekto, nuspręsta į klausimą pažiūrėti naudotojo akimis. Pirmiausia, ko reikia, kad ūkininkavimas būtų sėkmingas? Kokius bazinius principus reikia įgyvendinti, kad veikla būtų pelninga? Atsakymai turėjo tapti būsimosios valdymo ir duomenų perdavimo sistemos stuburu ir, savo ruožtu, pamatu ateities autonominių traktorių technologijoms.

Naujasis Case IH Magnum AFS Connect gali turėti pultelį, kuriuo nuotoliniu būdu atrakinamas ir užrakinamas. Tamsoje artėjant ar tolstant nuo traktoriaus, uždegami darbiniai žibintai ant stogo saugiai sutinka ir palydi operatorių namo. Durelės automatiškai atrakinamos palietus ranka rankenėlę

 

Traktorius yra vienas svarbiausių komponentų ūkio mašinų ekosistemoje

Pirmiausia todėl, kad be jo daugelis procesų neįmanomi. Traktoriaus svarba nesumažėja kalbant ir apie jungiamumą bei duomenų perdavimą. Jo kartu su agreguojama mašina parametrai realiuoju laiku turi būti pasiekiami ne tik savininko (įskaitant nuomos bendrovės personalą), bet ir mašiną aptarnaujančio specialisto.

Pirmos kartos mašinose su telemetrijos sistemomis, naudojusioms vadinamąją debesų kompiuteriją, nuotoliniu būdu buvo galima tik gauti duomenis ir keistis jais su kitais naudotojais. „AFS Connect“, naudojanti tą pačią technologiją, turi daugiau galimybių: be standartinės duomenų perdavimo ir keitimosi jais funkcijos atsiranda galimybė analizuoti duomenų masyvus. T. y. ne tik nuotoliniu būdu stebėti mašinos parametrus, matyti istorinius duomenis, bet ir padėti geriau išnaudoti mašinos galimybes.

 

Jei tokią sistemą turinčių mašinų ūkyje ne viena, savininkas (ūkininkas, bendrovės ar nuomos kompanijos vadovas) gali matyti visos flotilės vaizdą: kiekviena mašina turi atskirą aktyvią direktoriją, kurioje saugomi visi istoriniai duomenys: degalų ir tirpalo „AdBlue“ sąnaudos, variklio apkrova, sudaryti arba įkelti laukų žemėlapiai ir t. t. Visa tai lengvai pasiekiama, turint bet kokį išmanųjį prietaisą, pavyzdžiui, mobilųjį telefoną.

Tereikia iš „App Store“ arba „Google Play“ parsisiųsti nemokamą „AFS Connect“ programą, įdiegti ją, užsiregistruoti ir... visi mašinos duomenys, įskaitant valdymo terminalo vaizdą realiuoju laiku visada po ranka.

Kokią papildomą naudą iš „AFS Connect“ gauna naudotojas, sukūręs prieigą serviso tarnybai? Būdama toli nuo mašinos, ji gali realiuoju laiku matyti valdymo terminalo „AFS Pro 1200“ rodmenis ir teikti patarimus dėl nuostatų. Matyti ne tik darbo parametrus, bet ir sistemos generuojamus klaidų kodus, aktyvuoti diagnostinę programą. Net traktoriaus valdymo sistemų programinę įrangą nuo šiol bus galima atnaujinti nuotoliniu būdu. Kol kas ši funkcija galima tik Magnum AFS Connect traktoriuose, tačiau ateityje ji bus išplėsta ir į kitus Case IH modelius. Tiesa, nuotoliniu būdu reguliuoti ir keisti nuostatų negalima, nors techniškai tokios galimybės yra jau dabar.

Funkcinės galimybės apribotos dėl saugumo.

Kad jau kalbame apie išmaniąsias naujojo Magnum AFS Connect valdymo sistemas, pats laikas paminėti pasikeitimus ir palydovinėje automatinio vairavimo sistemoje. Automatinis vairavimas dabar apima ne tik mašinos važiavimą lauku, bet ir apsisukimą galulaukėje su komandų sekos galulaukėje programos aktyvavimu. O „Vector Pro“ imtuvas, perimtas iš „Case IH“ vykdomo autonominio traktoriaus projekto, leidžia įvertinti paklaidą, atsirandančią dėl laukų reljefo.

Na ir pagaliau „ISO-Bus III“ sąsaja, be kurios joks modernus 2020 metų traktorius neįsivaizduojamas. Trečios kartos protokolas užtikrina dvikryptį valdymo duomenų perdavimą, todėl dabar ne tik traktorius, bet ir agreguojama mašina (ritinių ar stačiakampių ryšulių presas, rinktuvinė priekaba ar kitas agregatas), atsižvelgdamas į apkrovą gali automatiškai reguliuoti traukos mašinos parametrus, pradedant transmisija, baigiant elektrohidrauliniu keltuvu, hidrauline sistema (HS) ir GTV.

Nepaisant to, kad Case IH Magnum ženkliai nepasikeitė, lyginant jį su pirmtaku, 2015-aisiais tapusiu „Metų traktoriumi“, be naujų, jungiamumą ir automatinį valdymą gerinančių, o iš esmės tai dirbtiniam intelektui paklūstančių sistemų daug dėmesio skirta operatoriaus darbo aplinkai. Peržiūrėtos visos komfortą didinančios priemonės, o valdiklius ir meniu hierarchiją terminale stengtasi padaryti kiek galima intuityvesnę, paprastesnę.

Tai svarbūs pasikeitimai: operatorius gali adaptuotis ir sudėtingesnėje aplinkoje, tačiau nuovargis tokioje aplinkoje greitesnis, joje kyla daugiau stresinių situacijų ir, atitinkamai, padaroma klaidų.

Nors kabinos interjero pokyčiai daugiau evoliuciniai, jie palietė viską, įskaitant naudojamas geresnes apdailos medžiagas. Geriau įsižiūrėjus nesunku pastebėti, kad praktiškai visi valdikliai nauji, nors svarbiausieji ir išsaugojo ankstesnes pozicijas – prie Magnum pripratę operatoriai šią žinią sutiks palankiai.

Svarbi detalė: visi valdikliai dabar sutelkti viename daugiafunkciame sėdynės porankyje. Papildomos zonos dešinėje ant rato gaubto su klimato kontrolės, stiklų valytuvų valdikliais neliko – viskas perkelta arčiau operatoriaus arba ant skydelio kabino stoge, virš vairuotojo. Vietoje šių valdiklių įrengtos patogios dėtuvės su maitinimo lizdu ir gėrimų laikikliu. Daugiafunkcė valdymo svirtelė „Multicontroller“ taip pat nauja, su 4 programuojamais ir 11 „ISO-Bus“ sąsajai priskirtų valdiklių, pakeista ir universali HS skirstytuvo sekcijų valdymo svirtelė.

AFS Connect traktoriuose įrengtas naujas, reguliuojamos padėties „AFS Pro 1200“ valdymo terminalas su 12 colių įstrižainės liečiamuoju ekranu. Pakeistas ne tik jis, bet ir jame įdiegta nauja „AFS Vision Pro“ valdymo programa, kuri dabar intuityvesnė, su aiškesne meniu hierarchija ir platesnėmis individualaus nustatymo galimybėmis.

Ankstesni Magnum traktoriai turėjo firminį valdiklių bloką ant priekinio dešinės pusės kabinos statramsčio, kuriame dar buvo integruoti du gana paprasti, pagrindinius traktoriaus parametrus rodantys ekranėliai. AFS Connect mašinose viso to neliko, dar daugiau, statramstis visiškai „švarus“. Tiesioginio matomumo zonoje ant statramsčio įrengtas tik mažas, tačiau didesnis už ankstesnius informacinis, madingo planšetinio formato ekranas (beje, labai informatyvus, pasižymintis didele raiška ir aukštos kokybės grafika), atvaizduojantis svarbiausius traktoriaus parametrus.

Naujame daugiafunkciame porankyje įrengti HS šešių skirstytuvo sekcijų klavišai turi keičiamą foninį LED apšvietimą, kuris priklauso nuo jiems priskirtos HS skirstytuvo sekcijos. Kiekviena HS skirstytuvo sekcija turi savo spalvinį kodą, kuris pažymėtas ir išorėje, greta movų. Jei jokia sekcija klavišui nepriskirta, jis lieka neaktyvuotas ir foninis apšvietimas nedega. Labai informatyvu!

 

Kabinoje svarbiausių valdiklių lokacija liko nepasikeitusi, todėl tai patiks dabartiniams Magnum naudotojams. Tačiau valdikliai ir net apdailos medžiagos naujos. Pirmiausia, kas krenta į akis, tai visų valdiklių sutelkimas vienoje vietoje, daugiafunkciame sėdynės porankyje. Jis naujas, įskaitant daugiafunkcę „Multicontroller“ ir HS skirstytuvo sekcijų valdymo svirteles. Atkreipkite dėmesį į priekinį dešinės pusės statramstį – jame neliko nei valdiklių, nei atskirų ekranėlių. Juos pakeitė vienas planšetinio formato ekranas. Be to, didžiųjų Steiger/Quadtrac pavyzdžiu, operatoriaus sėdynė pasukama į šoną ne 20, o 40 laipsnių

Dešinėje, apačioje valdymo skydelio neliko, o klimato kontrolės sistemos valdikliai perkelti į viršų

 

Naujas Case IH Magnum AFS Connect gali turėti pultelį, kuriuo nuotoliniu būdu atrakinamas ir užrakinamas. Naudingas ir patogus sprendimas: tamsoje artėjant prie traktoriaus, vos tik nuotoliniu būdu išjungiama apsauga, užsidega foninis apšvietimas kabinos viduje ir darbo žibintai ant stogo, saugiai apšviesdami kelią mašinos link. Durelės automatiškai atrakinamos palietus rankenėlę. Paleidus variklį ir nesant pulteliui šalia, jis automatiškai užgesinamas po 10 sekundžių.

Programuojami, pastovių variklio sūkių, valdymo terminalo ir priekinio bei galinio elektrohidraulinio keltuvo valdikliai įrengti daugiafunkcio sėdynės porankio priekyje

 

Pirmą kartą Magnum traktoriuje, tiesa kaip papildoma įranga, galima hidropneumatinė pusiau aktyvi kabinos pakaba su automatine pastovaus aukščio palaikymo sistema. Ji adaptyvi, stabilizavimo charakteristikas parenkanti pagal švytavimų amplitudę ir dažnį.

Švytavimų slopinimo intensyvumą operatorius gali nustatyti ir individualiai, valdymo terminale. Papildomai dar siūloma paprastesnė mechaninė kabinos pakaba, tuo tarpu baziniame traktoriuje kabina be amortizacijos.

Ateityje skirtumų tarp trijų grupei CNH priklausančių prekių ženklų – Case IH, New Holland, Steyr – traktorių bus daugiau. Jungiamumas, duomenų masyvo panaudojimas ir dirbtinio intelekto kontroliuojamos sritys taps labiau individualios kiekvienam prekės ženklui. Ir, žinoma, operatorių supanti aplinka – joje skirtumų taip pat daugės.

Kas naujo variklių gamoje, transmisijose ir HS? Didelės galios klasės Magnum gamą nuo kitų metų sudarys penki modeliai. Visose mašinose, turinčiose papildomą indeksą AFS Connect, sumontuoti ekologiškai švaresni, „Etapo V“/“Tier 4f“ taršos reikalavimus atitinkantys 6 cl./8,7 l darbo tūrio, laiko patikrinti „FPT Cursor 9“ varikliai (pirmieji šios serijos jėgos agregatai pristatyti dar 1998 m.) su kintamos geometrijos turbokompresoriumi „eVGT“.

 

Flagmanas – naujas modelis Magnum 400, kurio debiutas numatytas parodoje „Agritechnica 2019“. Nepaisant to, kad tai gili Magnum 380 modelio modernizacija, galingiausias serijos traktorius turi du esminius skirtumus.

Pirmiausia, „FPT Cursor 9“ serijos variklis vienintelis gamoje be galios didinimo sistemos, t. y. didžiausią 320 kW/435 AG pajėgumą (pagal ECE R120 standartą) jis besąlygiškai gali perduoti transmisijai. Nesunku atspėti, kad antrasis skirtumas slypi kaip tik joje – Magnum 400 sumontuota ne visiems gerai pažįstama dinaminė 18F/4R arba 19F4R transmisija, o pastarosios modifikacija, turinti didesnį perdavimo skaičių eilės tankį.

Nauja dinaminė 21F/5R transmisija turi ne tik pridėtą po vieną pavarą mažiausių greičių diapazone ir aukščiausią transportinių greičių pavarą, leidžiančią 40 arba 50 km/val. (priklausomai, kokia transmisija sumontuota; baziniame traktoriuje daugumoje rinkų yra 40 km/val. transmisija, o 50 km/val. Rowtrac versijoje negalima) pasiekti, esant mažesniems, t. y. ekonomiškesniems variklio sūkiams. Visose dinaminėse transmisijose yra du automatinio valdymo režimai: darbinis „Auto Field“ ir transportinis „Auto Road“.

Dėl dviejų „kraštinių“ perdavimo skaičių eilės pavarų, teko pakeisti ir visus likusius perdavimo skaičius. Tad nors naujoji FPS tipo transmisija sukonstruota ankstesnės bazėje, su pastarąja turi mažai ką bendro.

Kol kas nauja transmisija bus galima tik galingiausiame Magnum 400 modelyje. Silpnesniems Magnum modeliams, bent iš pradžių ji nenumatyta. 18F/4R arba 19F/4R „Powerdrive“ pavarų dėže Magnum 400 modelyje nenumatyta.

Bepakopė, padalyto galios srauto „CVX Drive“ transmisija galima visuose modeliuose, išskyrus flagmaną Magnum 400. Transmisija turi aktyvaus sustojimo funkciją, kada net įkalnėje su pakrauta puspriekabe atleidus akceleratoriaus pedalą traktorius sustoja, tačiau galios perdava lieka aktyvi (įjungta), neleisdama mašinai savavališkai pajudėti atgal.

Pasak gamintojo, jei traktorius naudojamas labai plačiame greičių diapazone, ne tik traukos darbams, „CVX Drive“ užtikrina mažesnes už dinaminę „Powerdrive“ transmisiją degalų sąnaudas.

Traktoriaus HS galima su vienu iš trijų keičiamo darbo tūrio siurblių: 166, 225 arba 282 l/min. Tačiau didžiausia naujiena ne čia, o vairavimo sistemoje. „Reactive Steering“ sistema dabar automatiškai stabilizuoja priekinius ratus, išsaugodama kryptinį mašinos stabilumą. Praktikoje tai reiškia, kad nereikia nuolatos vairu koreguoti priekinių ratų padėties.

Be to, atlikus manevrą, hidrostatinė „Reactive Steering“ vairavimo sistema vairą automatiškai grąžina į centrinę padėtį.

Kalbant apie varytuvus, oro slėgio traktoriaus padangose rodmenis galima matyti „AFS Pro 1200“ terminale – yra sumontuoti atitinkami jutikliai.

Greta ratinių Magnum, „Case IH“ pristato ir naują pusiau vikšrinę šio modelio modifikaciją Rowtrac. Rinkoje yra tik du gamintojai, siūlantys serijinius pusiau vikšrinius traktorius didelės galios segmente. Viena jų – grupė CNH.

Formaliai vikšrinius varytuvus galima uždėti bet kokiam didelės galios traktoriui, tačiaubėdų kyla dėl didesnės galios perdavos apkrovos. Todėl standartiniam traktoriui tokia konversija panaikina gamintojo garantinius įsipareigojimus. Visai kas kita, jei tai specialiai pritaikyta gamyklinė versija, turinti kitos konstrukcijos, sustiprintą galinį varantįjį tiltą.

Kodėl reikalinga už ratinius Case IH Magnum brangesnė pusiau vikšrinė modifikacija Rowtrac, kuri, beje, buvo dar ir pirmoji tokio tipo mašina tarp didelės galios traktorių? Pirmiausia todėl, kad transmisijos konstrukcija ir charakteristikos (įskaitant vairavimo sistemą) suderinta su galiniais vikšriniais varytuvais.

Antra – tokia mašina išsaugo ratinės manevringumą ir gabaritinį plotį, o pravažumu ir traukos savybėmis lenkia įprastinį ratinį traktorių be sudvejintų galinių ratų (su jais viršijamas leistinas važiavimui bendrosios paskirties keliais gabaritnis plotis). Žinoma, yra mažųjų, iki 450 AG pajėgumo vikšrinių traktorių su dviem vikšrais, tačiau reikia turėti omenyje prastesnį pastarųjų dirvos kopijavimą, kada važiuojama banguotu paviršiumi ir galios nuostolius, kada vikšrų juostos juda skirtingą sukibimą turinčiais paviršiais – pakanka, kad vienoje pusėje būtų drėgnesnė, o kitoje sausesnė dirva. Važiavimo komfortas staigiai keičiantis reljefui pusiau vikšrinėje mašinoje taip pat didesnis nei vikšriniame traktoriuje su dviem vikšrų juostomis.

Nuo šių metų visose Rowtrac modifikacijose įdiegta nauja vairavimo sistema su automatiniu stabdymo momento reguliavimu „Brake assisted steering“ (BAS). BAS naudingai padidina pusiau vikšrinio traktoriaus manevringumą: priklausomai, kokiu kampu pasukami priekiniai traktoriaus ratai, atitinkama jėga aktyvuojami mažesniu spinduliu judančio galinio vikšro stabdžiai. Stabdymo jėga reguliuojama  - operatorius gali pasirinkti vieną iš trijų nuostatų.

Analogišką BAS vairavimo sistemą papildomai galima užsisakyti ir ratinėms Magnum mašinoms. Tai naudingas sprendimas, ypač kada ratinis traktorius agreguojamas su sunkiais pakabinamais padargais. Dėl nepakankamo balasto priekyje (didesni balastiniai svoriai priekyje gali būti neuždėti ir sąmoningai, kada siekiama mažiau slėgti dirvą, o reikiamai traukos galiai užtikrinti pakanka mažesnės balastinės masės), iškėlus padargą priekiniai traktoriaus ratai praranda sukibimą, todėl pasukti juos tampa sudėtingiau, manevrui prireikia didesnės nei įprasta galulaukės.

Be „Ractive Steering“, BAS sistemų, operatorius valdymo terminale gali individualiai nusistatyti ir vairavimo sistemos perdavimo skaičių. Vaizdžiai tariant, pasirinkti tinkamą vairo jautrį kiekvienai atliekamai operacijai.

Iš techninių aspektų svarbu paminėti dviejų dydžių vikšrinius varytuvus: 610 arba 760 mm. Su pastaraisiais dirvos suslėgimas dar mažesnis.

Trijų siūlomų Rowtrac modelių (340, 380 ir 400) ratų bazė vienoda, 3,15 m. Bendroji Magnum Rowtrac masė padidinta iki 24,5 t.

Parengta pagal žurnalo Profi informaciją

<Grįžti atgal