Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!

13-01-2020

 

Kad jau teigiame, turime pagrįsti. Pokyčiai būtini, nes augalininkystės technologijose dar daug efektyvumo didinimo krypčių neišmėginta, juolab, kad dabar stengiamasi atsigręžti į išmanųjį ir tvarųjį ūkininkavimą. Kitos mašinos, pavyzdžiui, traktoriai taip pat nestovi vietoje. Kompaktiniai vidutinės galios traktoriai jau peržengė 200 AG ribą, taigi, jie jau gali būti agreguojami su didesnio darbinio pločio plūgais. Bėda tik, kad jų keltuvai nelabai dera su sunkiais pakabinamais agregatais, o ir traktorių naudingoji apkrova ne per didžiausia. Vidutinės ir didelės galios klasės traukos mašinos naudojamos su plačiomis padangomis, nes tokios efektyvesnės, atliekant kitas technologines operacijas. Tad plūgas, net būdamas seniausiu ir pagrindiniu dirvos dirbimo padargu, privalo atliepti šiuolaikines tendencijas.

Nors mechaninis dirvos dirbimas – arimas – turi atlaikyti alternatyvių neariamųjų technologijų spaudimą,tačiau jis dažnai prisimenamas kaip tradicinis ir pasitvirtinęs būdas kovai su piktžolių,ypač daugiamečių, plitimu. Pavyzdžiui, dirvine usnimi. Arimas verstuviniais plūgais laikomas ekologiškai saugių technologijų pagrindu, leidžiančiu sumažinti arba visai atsisakyti cheminių priemonių, įskaitant mineralines trąšas, naudojimą. Dėl to jo neatsisakoma, kartais ariama kas kelinti metai, taip pat dalis ūkių, pasirinkusių neariamojo žemės dirbimo technologijas dėl nepasisekusių bandymų vėl grįžta prie išbandyto dirvos dirbimo būdo. „Kverneland“ markės plūgai plačiai žinomi ne tik gimtojoje Norvegijoje, bet ir žemyninėje Europoje. Tai populiariausias plūgų prekės ženklas Lietuvoje, priklausomai nuo metų, didesne ar mažesne persvara lenkiantis Kuhn, Lemken ir Överum varžovus. Todėl dar įdomiau susipažinti su naujienomis, kurias „Kverneland“ parengė didžiausiai tarptautinei žemės žemės ūkio mašinų ir technologijų parodai „Agritechnica 2019“.

  Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!       

„Kverneland“ ateinančiam sezonui pristato keturis naujus apverčiamųjų plūgų modelius: tris pakabinamus ir vieną pusiau pakabinamą. Tai universalūs plūgai, puikiai pritaikyti vidutinio sunkumo ir sunkioms dirvoms arti. Nesunku pastebėti, kad naujuose plūguose naudojami prieš du metus pristatyto išmaniojo, „ISOBus“ sąsają turinčio Kverneland 2500 i-Plough plūgo sprendimai: nauji verstuvių stovai „Aero“, modifikuoti automatiniai saugikliai, originali centrinė priešplūgių dirbimo gylio reguliavimo sistema, atraminis, gylio reguliavimo ratas su hidrauliniu valdymu. Kairėje – naujas pakabinamas apverčiamasis plūgas 3300 S Variomat su žiediniu armens volu „Packomat“, dešinėje – pusiau pakabinamas apverčiamasis 6300 S Variomat modelis

140 metų istoriją turinti Norvegijos kompanija „Kverneland“ kitam sezonui pristato iškart dvi naujų apverčiamųjų plūgų grupes: pakabinamų ir pusiau pakabinamų. Kompanija neslepia, kad impulsą permainoms davė prieš du metus pristatytas išmanusis Kverneland plūgas 2500 i-Plough. To buvo galima tikėtis – i-Plough konstrukcija novatoriška ir kartu universali (neabejotinai, toks tikslas turėtas jau projektuojant šį gaminį), todėl atskiri sprendimai nesunkiai pritaikomi visiems naujos kartos plūgams. Bet apie viską iš eilės. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, ką dar galima tobulinti pakabinamuose ir pusiau pakabinamuose apverčiamuosiuose plūguose? Atsakymas labai priklauso nuo tikslų, kuriuos išsikeliagamintojas prieš imdamasis naujo projekto. „Kverneland“ nusprendė pasižiūrėti į ariamąjį žemės dirbimą iš naujo ir sukonstruoti dar tvirtesnį, našesnį ir lengviau darbui paruošiamą plūgą. Reikia pasakyti, kad reguliavimo ir nustatymų supaprastinimas yra naujausia žemės ūkio mašinų pramonės kryptis, kuria pamažu seka visi gamintojai, įskaitant traukos ir savaeigių derliaus dorojimo mašinų įmones.

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!          

Visi nauji Kverneland plūgai turi originalios konstrukcijos centrinį priešplūgių padėties reguliavimą, kada sinchroniškai keičiamas iškart abiejų, kairės ir dešinės pusės priešplūgių dirbimo gylis. Nustačius į reikiamą padėtį, priešplūgiai užfiksuojami veržlėmis

Prieš du metus „Agritechnica“ parodoje „Kverneland“, atliepdama į paskutines tendencijas, pristatė išmanųjį, „ISO-Bus“ sąsają turintį pakabinamą plūgą 2500 i-Plough, specialiai pritaikytą didelės galios, 206 kW/280 AG traktoriams. Šis plūgas sukonstruotas nuo balto popieriaus lapo, todėl gamintojo nevaržė jokie apribojimai arba būtina unifikacija su jau esamais modeliais. Todėl išmaniajame plūge iškart įdiegta visa eilė naujų ir efektyvių sprendimų: plūgo nustatymas iš transportinės į darbinę padėtį tiesiai iš traktoriaus kabinos, sumontuotas valdomas atraminis, gylio reguliavimo ratas (todėl plūgo transportavimas praktiškai nesiskiria nuo vienaašės puspriekabės), įrengtos aukštesnės, naujos formos verstuvių kojos „Aero“, leidžiančios išvengti užsikimšimo ariant gausią augalų liekanomis dirvą ir kt. Tačiau išmanusis plūgas skirtas tik gana siauram naudotojų ratui, todėl natūralu, kad i-Plough panaudotus sprendimus „Kverneland“ perkėlė į platesnei naudotojų grupei pritaikytus modelius Pradėkime nuo trijų naujos kartos pakabinamų apverčiamųjų Kverneland plūgų modelių 2300 S, 3300 S ir 3400 S, skirtų vidutinio sunkumo ir sunkios dirvoms arti. Akylesni atkreips dėmesį į naują Kverneland plūgų žymėjimą: vietoje raidinių indeksų ar triženklio skaitmens pradedamas naudoti keturženklis žymėjimas, kuriame didesnis skaičius reiškia didesnį galios poreikį ir pritaikymą sunkesnėms darbo sąlygoms. Į akis krenta naujas atraminis, gylio reguliavimo ratas su dviem valdymo hidrocilindrais. Nors toks ratas įrengiamas papildomai, jį pasirinkti verta: dėl valdomo atraminio, gylio reguliavimo rato traktoriaus su pakabinamu plūgu posūkio ašis yra agregato sujungimo su traktoriumi taške. Važiuojant tiesiąja, plūgas traukiamas it vienaašė puspriekabė, o manevruojant visi plūgo korpusai yra gerokai arčiau posūkio centro. Taigi, visais atvejais padidėja aktyvusis saugumas.

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina! 

Manevringumas ir saugumas transportuojant taip pat svarbus. Atraminis, gylio reguliavimo ratas – su hidrauliniu valdymu, o posūkio ašis pakabinamame plūge yra agregato sujungimo su traktoriumi taške. Važiuojant tiesiąja plūgas traukiamas it vienaašė puspriekabė, o manevruojant visi plūgo korpusai yra gerokai arčiau posūkio centro. Tiesa, šis įrangos elementas pakabinamuose plūguose galimas tik kaip papildoma įranga 

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!

Visa 140 metų „Kverneland“ istorija yra darbo su plienu patirtis: jo cheminės sudėties („receptūros“) ir mechaninių savybių tyrimai, geriausių apdirbimo būdų ieškojimas, įskaitant terminį ir termocheminį apdirbimą, paviršių įanglinimą. Dirvos dirbimo ir sėjos agregatams tai esminiai dalykai. Pavyzdžiui, šiuolaikinės plūgo verstuvės gaminamos iš trijų plieno sluoksnių: dviejų išorinių, labai kietų ir atsparių abrazyviniam dilimui bei minkšto vidurinio, savo sudėtyje turinčio mažai anglies. Nes vidurinis elastingas sluoksnis turi veikti kaip amortizatorius. „Kverneland“ mums suteikė galimybę plūgų gamykloje Kleppe (Norvegijoje) susipažinti su darbinių dalių gamybos ir jų apdirbimo technologijomis bei žvilgtelėti į testavimo laboratoriją, kurioje bandomos ne tik plūgų laikančiosios konstrukcijos (rėmas, pakabinimo ir apvertimo mechanizmas), bet ir jų darbinės dalys – verstuvės, noragai, pavažos ir kt. Nors „Kverneland“ – ne metalurgijos kombinatas, metalų „receptūrą“ turi savą, kurią pateikia tik patikrintiems tiekėjams (iš pradžių nepatikėjome, bet galėjome patys įsitikinti, kad metalų tiekėjai tik iš Švedijos, Suomijos ir Vokietijos, t. y. regionų, iš kurių gaunamas kokybiškiausias rinkoje plienas). Be to, metalų charakteristikos nuolat tikrinamos ir gamybos eigoje

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!

Du gaminiai, palikę itin gilų pėdsaką žemės ūkio mašinų istorijoje. Tai 1946 m. pristatytas Ferguson TE20 (4 cl./2,0 l ir 19 kW/26 AG) – legendinis „Grey Fergie“ („Pilkasis Fergis“), pirmasis pasaulyje traktorius su hidrauline trijų taškų pakabinimo sistema, beje, originaliai suprojektuota paties Hario Fergusono (Harry Ferguson). Jei būti enciklopediškai tiksliems, nuotraukose ne TE20 modelis, o jo modifikacija TEF20, pradėta gaminti 1951 m. Šiame modelyje, vietoje TE20 naudojamo benzininio „Continental Z120“ variklio, skirto eksportui į JAV, panaudotas vietinės gamybos dyzelinis „Standard“ motoras (4 cl./2,1 l ir 21 kW/28 AG). „Pilkasis Fergis“ agreguojamas su pirmuoju pakabinamu Kverneland plūgu, pristatytu 1947 m. Beje, pirmuoju, specialiai pritaikytu traktoriams su trijų taškų pakabinimo sistema

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!

Pirmą pakabinamą apverčiamąjį plūgą „Kverneland“ pristatė 1971 m. Tai buvo pirmasis pasaulyje tokio tipo plūgas su automatiniais saugikliais. Šiandien jau galima sakyti, kad tradiciškai norvegų kompanijai, kaip automatiniai saugikliai panaudotos lakštinės spyruoklės (lingės). Beje, nuotrauka tiksliai atspindi aną laikmetį: 1971 m. plūgas agreguojamas su 1975 m. pristatytu Ford 4600 (3 cl./3,3 l ir 45 kW/61 AG) modelio traktoriumi. Per daugiau kaip 40 metų „Kverneland“ pagaminto daugiau kaip 70 tūkst. pakabinamų apverčiamųjų plūgų su automatiniais saugikliais

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!

Į Lietuvą pirmi nauji Kverneland plūgai atkeliavo 90-ųjų antroje pusėje. Šie pakabinami apverčiamieji plūgai yra tiesioginiai pirmtakai dabar gaminamų plūgų. Beje, 1992 m. „Kverneland“ pristatė pirmuosius su pakabinamais plūgais agreguojamus armens volus „Packomat“

Siekdama pagerinti darbą sudėtingesnėmis sąlygomis, ariant velėnines dirvas, kuriuose gausu augalų liekanų, panaudoti naujos formos verstuvių stovai (kaip ir i-Plough, jie vadinami tuo pačiu pavadinimu „Aero“). Dėl šios priežasties rėmo prošvaisa – 80 cm. „Kverneland“ stovų gamyboje naudojamas specialus, atsparus apkrovoms plienas, tačiau svarbu ne tik tai. Be atsparumo apkrovoms, ariant akmenuotas dirvas yra svarbu, kad stovai būtų pakankamai elastingi. Todėl verstuvių stovai pagaminti iš vientisos detalės, o privirinta tik papildomo tvirtumo suteikianti centrinė plokštė. Toks pasirinkimas neatsitiktinis – nors laikoma, kad iš štampuotų detalių suvirinti stovai lengvesni, tačiau jie yra nepakankamai tvirti. Suvirinimo vietoje plastiškai deformuojamas metalas, o jam auštant, gali susidaryti įtrūkimai užlietame ir pagrindiniame metale, vidiniai plyšiai, ypač tai dažnai nutinka kampinėse siūlėse. Nepaisant to, kad gamyboje gaminio struktūra ištiriama rentgeno ir gama defektoskopais, labiausiai apkrautas detales stengiamasi projektuoti taip, kad būtų išvengta suvirinimo arba jis būtų naudojamas kuo mažiau. Atsižvelgiant į tai, jau nuo pirmųjų apverčiamųjų plūgų „Kverneland“ laikosi analogiškos koncepcijosir gamindama plūgo rėmą. Lengvesni „Aero“ stovai leidžia sumažinti plūgo masę, o tai svarbu agreguojant su lengvesniais, mažesnę naudingą apkrovą turinčiais traktoriais. Forma, savo ruožtu, turi įtakos plūgo pasipriešinimui traukai, kimšimuisi augalų liekanomis, todėl iš pažiūros niekuo neypatinga detalė reikalauja didelio išmanymo ir patirties. Visi nauji modeliai žymimi simboliu „S“, reiškiančiu, kad visi korpusai turi automatinius saugiklius su lakštinėmis spyruoklėmis (lingėmis), kurios tapusios skiriamuoju „Kverneland“ dirvos dirbimo agregatų bruožu – jos naudojamos ne tik plūguose, bet ir šios kompanijos gaminamuose kultivatoriuose, skutikliuose. Firminiai automatiniai saugikliai yra visuose naujuose pakabinamuose plūguose, išskyrus išmanųjį 2500 i-Plough, kuriame gali būti ir nukerpamo varžto saugikliai. Tačiau ir čia neapsieta be pakeitimų. Naujuose plūguose lakštinių spyruoklių forma šiek tiek optimizuota atsižvelgiant į sunkesnes darbo sąlygas. Kaip ir anksčiau, saugiklių charakteristikas (spyruoklių standumą) galima keisti, atsižvelgiant į darbo sąlygas: ariant lengvesnes arba, atvirkščiai, sunkesnes dirvas spyruoklių lakštų skaičių nesunkiai galima pakeisti. Stovų atlenkimo jėga (darbinė apkrova) keičiama nuimant arba uždedant papildomus lakštus. Tai ne tik 2500 i-Plough, bet ir visuose iš anksčiau žinomuose plūgų modeliuose su automatiniais saugikliais išbandytas sprendimas: bazinis 7 lakštinių spyruoklių komplektas skirtas lengvoms ir vidutinio sunkumo dirvoms (atlenkimo jėga 640 kg), vidutinio sunkumo ir akmenuotoms (HD komplektas: 9 lakštai, 900 kg) ir sunkioms, akmenuotoms dirvoms (dvigubas komplektas: 14 lakštų, 1 400 kg). Velėnines, augalų liekanomis gausiai padengtas dirvas rekomenduojama arti plūgais su priešplūgiais, nes jie padeda geriau įterpti jas į gilesnius sluoksnius. Čia taip pat krenta į akis, kad naujuose modeliuose yra naudojamas iš i-Plough pažįstamas centrinis priešplūgių padėties reguliavimas, kada tuo pat metu sinchroniškai keičiamas abiejų, kairės ir dešinės pusės priešplūgių dirbimo gylis. Nustačius reikiamą dirbimo gylį, priešplūgiai užfiksuojami rankomis sukama veržle – patogu ir, svarbiausia, greita. Naujiems plūgams siūlomi specialūs priešplūgiai kukurūzienai, skirti birioms organinėms trąšoms (mėšlui) užarti, taip pat kamparaižiai. Vertikaliam dirvos riekės atpjovimui prieš paskutinį korpusą įtaisomas 45 arba 50 cm skersmens (didesnis, 55 cm skersmens nenumatytas) diskinis banguotas arba diskinis karpytais ašmenimis peilis. Siekiant padidinti plūgo naudojimo efektyvumą ir geresnį pritaikymą prie dirvos savybių, Kverneland 2300 S, 3300 S ir 3400 S gaminami tik su iš ankstesnių modelių gerai pažįstamu mechaniniu arba hidrauliniu bepakopiu darbinio pločio reguliavimu „Variomat“. Išskyrus 5–7 korpusų modelį 3400 S, kuriame darbinis plotis gali būti reguliuojamas pakopomis, perstatant varžtą. Priklausomai nuo modelio, darbinį verstuvės plotį galima reguliuoti nuo 35 iki 55 cm. Kalbant apie hidraulinį darbinio pločio reguliavimą, šią funkciją operatorius gali atlikti tiesiai iš traktoriaus kabinos. Nepriklausomai nuo reguliavimo tipo, „Variomat“ sistema veikia lygiagretainio principu, bet kokioje pozicijoje tiksliai išsaugodama verstuvių padėtį. Be to, tiesė, jungianti plūgo svorio centrą su traktoriaus kinematiniu centru, visada eina per centrinės trauklės tvirtinimo tašką („Kverneland“ šią sistemą vadina „Auto-line“). Todėl traktorius dirba stabiliai, netraukiamasį šoną ir be reikalo neeikvojama galia. Du pradiniai modeliai 2300 S ir 3300 S gali būti su firminiu armens volu „Packomat“, sudarytu iš siaurų kūgiškų žiedų, todėl gerai suslegiančiu gilesnius dirvos sluoksnius. Kverneland 3400 S pritaikytas arimui važiuojant vagos dugnu arba jos kraštu. Šis plūgo modelis taip pat gali būti naudojamas su armens volu. Kverneland 2300 S gaminamas 3, 4 ir 5 korpusų, jis idealiai pritaikytas iki 176 kW/240 AG traktoriams, t. y. aukštesnio pogrupio, didesnės ratų bazės vidutinės ir kompaktiniams didelės galios traktoriams. 

Modelis 3300 S galimas 3, 4, 5 ir 6 korpusų. Jis pritaikytas galingesnėms, iki 243 kW/330 AG traukos mašinoms. Kverneland 3400 S gaminamas nuo 5 iki 7 korpusų ir jis numatytas agreguoti su didelės, iki 257 kW/350 AG klasės ratiniais bei vikšriniais traktoriais. Užsakymus naujiems pakabinamiems apverčiamiesiems plūgams jau priima ir oficialus „Kverneland“ atstovas Lietuvoje. Planuojama, kad pirmieji plūgai naudotojus pasieks kitų metų pavasarį arba vėliausiai vasaros pradžioje. Kartu su pakabinamais apverčiamaisiais plūgais „Kverneland“ pristatė ir naują pusiau pakabinamą plūgą 6300 S Variomat, kuris galimas 6, 7 arba 8 korpusų (atstumas tarp jų 100 arba 115 cm). Pasak gamintojo, pirmieji plūgai naudotojus turėtų pasiekti pavasarinių darbų pradžioje. Tai pirmas naujos kartos pusiau pakabinamasis Kverneland plūgas, sukonstruotas panaudojant 2500 i-Plough įdiegtus sprendimus: jame tokio pat, „Aero“ tipo verstuvių stovai, analogiški automatiniai saugikliai ir 80 cm siekianti rėmo prošvaisa. Taip pat   panaudotas centrinis priešplūgių padėties reguliavimas, siūlomas analogiškas priešplūgių verstuvių, kamparaižių ir diskinių peilių pasirinkimas. Kverneland 6300 S Variomat yra tolesnė gerai žinomų pusiau pakabinamų PB serijos plūgų evoliucija. Lyginant su pirmtaku, naujasis gaminys yra sustiprintas, pritaikytas agreguoti su galingesniais traktoriais. Pakabinimo mechanizmas taip pat modifikuotas ir pritaikytas III ir IV kat. jungtims. Gamintojas pabrėžia, kad naujasis pakabinimo mechanizmas mažiau apkrauna traktoriaus keltuvą ne tik ariant, bet ir transportuojant plūgą. Kalbant apie manevringumą, traktoriaus su pusiau pakabinamu plūgu posūkio ašis yra iškart už skersinės pakabinimo mechanizmo ašies. Todėl manevruojant traktoriaus apatines traukles veikia mažesnės jėgos ir užtikrinamas santykinai nedidelis apsisukimo spindulys. Dėl gana didelio (440/80x24) atraminio, gylio reguliavimo rato plūgas darbo metu stabilesnis, mažiau slegiama dirva, traktoriaus varytuvų apkrova taip pat geresnė. Rato valdymo ir plūgo apvertimo hidraulinės sistemos sujungtos į bendrą, todėl apverčiant plūgą nepasikeičia jo nustatymai ir pasipriešinimas traukai. Plūgas taip pat turi bepakopę darbinio pločio reguliavimo sistemą „Variomat“, kuri naudinga ne tik ariant, bet ir transportuojant. Hidraulinė reguliavimo sistema darbinį plotį nuo 35 iki 55 cm leidžia keisti tiesiai iš traktoriaus kabinos – dėl lygiagretainio mechanizmo vienu metu nustatomas visų korpusų arimo plotis. Iš darbinės į transportinę padėtį plūgas nustatomas labai gretai, vos per kelias sekundes.

Siekiant nuleisti masės centrą arčiau atraminio paviršiaus, t. y. siekiant užtikrinti stabilesnį ir saugesnį važiavimą, transportinėje padėtyje korpusai pasukami į tarpinę, horizontalią padėtį. Atskirai reikia paminėti Kverneland plūgų verstuves, kurios taip pat sulaukė papildymo. Greta pagrindinių 7 verstuvių tipų, įskaitant„Ecomat“, pristatytos naujo, 38 tipo verstuvės. Iš principo tai yra gerai žinomų universalių, visoms dirvoms tinkančių 28 tipo verstuvių modifikacija, pritaikyta giliam arimui traktoriais su iki 710 mm pločio galinėmis padangomis, kada ariama šoniniams ratams važiuojant vagos dugnu. O dėmesys giliam verstuviniam arimui dėl to, kad pastarasis padeda naikinti piktžoles, tik kurį laiką ši savybė buvo primiršta. 38 tipo verstuvės forma analogiška 28 tipo verstuvei, tik pirmosios ji kartu su priekine dalimi yra aukštesnė. Naujo tipo verstuvės geriausiai tinka vidutinio sunkumo ir sunkioms dirvoms arti. Žinoma, iki 35 cm gyliu galima arti ir su 9 tipo verstuvėmis, idealiai pritaikytomis lengvoms ir vidutinio sunkumo dirvoms, tačiau 38 tipo verstuvės palieka platesnį vagos dugną, kuris kaip tik ir reikalingas plačioms traktoriaus padangoms. Gamintojas teigia, o ir praktiškai pademonstravo, kad ariant sekliai 38 tipo verstuvėmis pastarųjų savybės nė kiek nesiskiria nuo populiariųjų 28 tipo verstuvių. Visų „Kverneland“ verstuvių forma, o 38 tipas – ne išimtis, parinkta tokia, kad reikiamos arimo charakteristikos būtų užtikrintos, esant mažesniam pasipriešinimui traukai, taigi, ir mažesnėmis energijos sąnaudomis. „Kverneland“ teigimu, net ariant giliai 38 tipo verstuvių pasipriešinimas traukai mažesnis už tą, kurį galima pasiekti su kitų gamintojų verstuvėmis. Naujos, kaip ir kitos „Kverneland“ verstuvės, pagamintos iš trijų plieno sluoksnių: dviejų išorinių, labai kietų ir atsparių abrazyviniam dilimui bei minkšto vidinio, savo sudėtyje turinčio mažai anglies. Todėl vidinis elastingas sluoksnis darbo metu veikia kaip amortizatorius. Kiekvienos verstuvės paviršius sukietinamas (t. y. paviršius įanglinamas). Tai ilgas procesas, trunkantis 12 valandų. Sukietintoms ir sukomplektuotoms verstuvėms taikomas glotnusis išbaigimas. Ne šiaip sau – paviršiaus poliravimas sumažina jo šiurkštumą 8–10 kartų, kartu padidinant mikrokietį ir iki 1,5 karto – atsparumą dilimui. Iš pažiūros tik viena technologinė operacija, o ji pateikia atsakymą, kodėl „Kverneland“ verstuvių pasipriešinimas traukai mažesnis, o ilgaamžiškumas – didesnis. 38 tipo verstuves atskirai arba plūgą su jomis jau galima užsisakyti, tačiau pirmieji gaminiai naudotojus pasieks tik kitų metų antrame ketvirtyje.

KITOS KVERNELAND GRUPĖS NAUJIENOS

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!

„Kverneland“ grupė ateities ūkininkavimą mato išmanų ir tvarų, t. y. „iM Farming“. Norvegai šia kryptimi žengia jau ne vieną dešimtmetį: 1998 m. „Kverneland“ tapo viena iš pirmųjų, įdiegusių „ISO-Bus“ protokolą, o šiandien ji yra tarp nedaugelio gamintojų, kurio visose technologinėse mašinų grupėse, nuo dirvos dirbimo (arimas, skutimas) iki derliaus dorojimo („Vicon“ mašinų grupė) yra bent po vieną agregatą su „ISO-Bus“ sąsaja ir išmaniuoju valdymu. Dar daugiau, jungiamumo ir suderinamumo prasme „Kverneland ISO-Bus“ turi aukščiausią AEF reitingą, žr. žymą nuotraukoje viršuje viduryje ant naujos pneumomechaninės sėjamosios Kverneland e-drill maxi plus elektroninio valdymo bloko. Papildomai, kad būtų pasiruošta ateities iššūkiams, „Kverneland Group“ šių metų liepą atidarė naują tyrimų centrą Olandijoje, glaudžiai bendradarbiaujantį su šios šalies žemės ūkio universitetu. Nuotraukoje viršuje kairėje – sudėtinis žemės dirbimo ir sėjos agregatas, sudarytas iš naujo S serijos vertikalių rotorių kultivatoriaus (frezos) ir naujos pneumomechaninės Kverneland e-drill maxi plus sėjamosios su mineralinių trąšų įterpimu. Sėjamosios 2 100 l talpos bunkerį vidine pertvara galima padalyti santykiu 60:40, 70:30 arba 100:0, t. y. sėti be trąšų įterpimo (nuotrauka viršuje dešinėje). Agregatas turi du autonominius dozavimo įrenginius „Eldos“, po vieną abejose sėjamosios pusėse, todėl galima sėti ne tik su trąšų įterpimu, bet ir dviejų rūšių sėklų mišiniu. Sudėtinis žemės dirbimo ir sėjos agregatas skirtas iki 184 kW/250 AG traktoriams

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!

Kverneland S serijos vertikalių rotorių kultivatoriaus viename ilgio metre išdėstyti keturi rotoriai, todėl agregatas su aktyviomis darbinėmis dalimis puikiai paruošia sėjai net sunkias, molingas dirvas. Prie rotorių tvirtinami peiliai, turintys greitojo keitimo sistemą „Quick-Fit“. Vertikalių rotorių kultivatoriai galimi 3 m, 3,5 m, 4 m ir 4,5 m darbinio pločio. Įdomi detalė: sėjamajai pakabinti ant kultivatoriaus naudojamos „Euro“ tipo jungtys – tokie patys kabliai, kaip naudojami padargui ant traktorinio krautuvo užkabinti

Išmanusis pusiau pakabinamas Kverneland Turbo T i-Tiller kultivatorius, kuriame skutimo gylis ir  tankinimo volo padėtis reguliuojama per „ISO-Bus“ sąsają turintį valdymo terminalą. Agregatas su įdiegta dinamine pasipriešinimo traukai reguliavimo sistema „Dynamic Traction Control“. Darbo metu reguliuojant darbinių dalių padėtį traktorius apkraunamas tolygiau, todėl sumažėja energijos sąnaudos ir tausojama traukos mašina. Kartu DTC sistema leidžia išsaugoti stabilų technologinį greitį, todėl  tai turi teigiamos įtakos darbo našumui. Taip pat agregate įrengta automatinė apsaugos sistema „Auto-Protect“, sauganti brangiausią kultivatoriaus dalį – jo rėmą

Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!

Pakabinamas sunkusis Kverneland Enduro Pro 3000 kultivatorius turi trimis eilėmis išdėstytus noragėlius, todėl atstumas tarp gretimų noragėlių pėdsakų nedidelis (270/285 mm). Dėl to dirva gerai supurenama, o dirbant ražienas agregatas nesikemša. Tam įtakos turi ir 870 mm rėmo prošvaisa. Nuotraukoje 3,0 m darbinio pločio kultivatorius, tačiau gamoje yra dar 4 modeliai, apimantys diapazoną iki 4,90 m. Nors nominaliai agregatas skirtas dirvai purenti ir augalų liekanoms maišyti 5–30 cm gyliu, visų Enduro Pro modifikacijų dirbimo gylis iki 35 cm. Noragėlių stovai turi automatinius saugiklius – lakštines spyruokles (juk „Kverneland“!), kurių darbinė apkrova 700 kg. Be to, firminiai noragėliai „Triflex“, sutikę kliūtį, gali ją aplenkti iš šono – skersine kryptimi jie gali atsilenkti maždaug 7 cm

 Patobulinti plūgą? Ne tik įmanoma, bet ir būtina!      

Išcentrinėse mineralinių trąšų barstomosiose Kverneland TLX Geospread be naujų skleistuvų ir elektrinio trąšadėžės dangčio valdymo įdiegta nauja tręšimo kintama norma sistema „Multirate“. Trąšų skleidimas pagal derlingumo žemėlapius arba augalų optinės analizės jutiklių duomenis ne naujiena, tačiau „Kverneland“ siūlo kur kas išmanesnį sprendimą: atskiriems ploteliams, papuolantiems į darbinio pločio zoną, gali būti išberta skirtinga trąšų norma. T. y. trąšų norma keičiama ne visu skleidimo pločiu, o kiekvienai darbinio pločio sekcijai atskirai. Skleidimo plotyje (24–45 m) numatytos 8 sekcijos, taigi, tiek skirtingų tręšimo normų gali būti per visą skleidimo plotį 

PROFI inf.

Turite klausimų mūsų specialistui?

  1. Pasirinkite artimiausią padalinį.
  2. Susisiekite su vadybininku arba palikite savo kontaktus.
Dotnuva

Dotnuva.lt puslapyje yra naudojami keturi pagrindiniai slapukų tipai.

Naršydami toliau Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais. Taip pat galite sutikti ir su kitų slapukų naudojimu.

Išsami informacija apie slapukus ir jų naudojimo tvarką